Energitjuvar

Hon beskriver hur vissa människor suger energi av varandra och gör det oftast utan att ha ångest eller skuld.
En energitjuv växer av att få en kick av den kraft han/hon tar från andra. Den som drabbas blir trött, handlingsförlamad och slut på energi. Kanske också ledsen utan att förstå varför. Deras avsikt är att skapa osäkerhet och rädsla.

En bok som jag har i min hylla och som kommer stå där för alltid är boken om Energitjuvar av Ingalill Roos.
Senast jag läste den var när den släpptes 2006. Jag fick en aha upplevelse och märkte att jag själv var en energitjuv men också hade vänner och familj runt omkring mig som "snodde" min energi. Det blev ändring på det.
När jag häromdagen inte orkade gå till bibblan och låna en ny bok så såg jag boken om energitjuvar i min hylla och tänkte det kunde vara intressant att läsa den igen. Det var det. Det är helt klart en bok som man ska ta fram och läsa en gång per år eller sådär vart annat år. Det fanns mycket som jag hade förträngt och nu när jag ska bli mamma så fanns det ny info som jag inte tagit till mig för några år sedan.

Har ni inte läst den, läs den! En perfekt present!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0