Björnbärsmuffins

Idag var jag sugen på muffins och vi har massa björnbär i frysen så då fick det bli fyllningen. Hur mycket björnbär är bara att ta så mycket man känner för så därför står det inte med i receptet. Receptet kommer från Leila och om man som jag inte hade citron hemma så går det lika bra att strunta i den, dem blev mummsiga ändå.







Sätt ugnen på 175 grader om du vill göra stora muffins och 200 grader för att grädda små.
Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och pösigt.
Smält smöret och tillsätt mjölk och det rivna citronskalet. Rör ned i ägg röran.
Blanda vetemjöl, bakpulver, salt och vänd ner det i smeten. Rör inte för mycket för då blir dem inte saftiga och fluffiga.



Jag använder en muffinsplåt som jag sätter i mina silikonmuffinsformar. Har man en plåt så blir dem höga och fina, rekommenderas.
Jag fyller lite smet i formarna och sen lägger i några bär, fyller på resten av smeten och garnerar med ytterligare några bär. Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0