Raw food, en livsstil

Hade hört talas om det i någon hälsa tidning som jag läste förra året och testade göra ett recept men det blev inget bra. Då tänkte jag att raw food är inget för mig, men så fel jag hade.
I födelsedagspresent fick jag en bok om just raw food. Lite chockad öppnade jag boken och blev inspirerad. Inte bara av den vackra Erica utan av alla recept, det här ska vi testa tänkte jag.
Nu har jag testat en massa recept och jag gillar det. Kommer inte köra raw food heltid utan ett till två mål om dagen passar oss. Särkilt nu när jag inte hinner laga mycket mat så passar en sallad perfekt att göra till kvällen.
Sambon kan käka när han kommer hem och jag behöver inte passa att det ska vara varmt osv.. Och jag kan äta när bebben inte finns i min famn. Perfekt!

Raw food är mer en livsstil än en trendig diet står det i boken. Mat tillredd av frukter, bär, grönsaker, rotsaker, frön, nötter, torkad frukt, alger, skott, groddar, honung, kallpressade oljor och kryddor.
Råvarorna hettas inte upp över ca 40 grader pga av att näringsämnena i maten påverkas negativt.
Vill ni veta mer så kolla in hennes hemsida http://rawfoodbyerica.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0