Gynning och Desser

Ego Woman av Carolina Gynning

Läste ut boken på några dagar så boken är jävligt lättläst precis som hennes första bok Ego Girl. Den är inte lika "smarrig" som första boken men lite avslöjar hon som är intressant.
Känns trist skriven, inte den humorn som Gynning har på sin blogg. Sen får jag känslan av att dem inte lagt så mycket tid på boken, kärleken saknas i den. Så mitt tips är att läsa den om intresse för Gynning finns men ha inte för stora förhoppningar och låna den på bibblan ;)


Klaras hälsomat (5 steg till ett friskare och smalare liv) av Klara Desser


Denna boken följde med hem av bara farten. Jag tror jag fastnade av de fina bilderna men också titeln, hälsomat. Inte förens jag kom hem insåg jag att det är samma författare som skrivit Klaras bästa mat för gravida som jag läste under graviditeten. Den gav mig mycket inspiration och hade många fina recept som jag använt samt bilderna i boken var inspirerande. Så jag hade stora förhoppningar på denna boken när jag satte mig ner en dag och skulle fyllas med goda hälsosamma recept.
Boken börjar med intressant läsning om 5 steg till ett friskare och smalare liv, resan från latmask till småhurtig och smarta livsmedel för bättre hälsa men sen tar det intressanta slut! Jätte fina bilder pryder boken och några intressanta recept testas men boken är tyvär bara okej. Men visst. Är man inte så insatt i hälsomat och det kanske är första boken som man skaffar för ett hälsosammare liv så kan den ge en massa inspiration men är du som jag, läst en hel del och varit med i svängen ett tag så låt den stå kvar i hyllan!

Klaras fem steg till hälsa:
1. In med baljväxter och grönsaker
2. Bort med socker och vitt mjöl
3. Ät rätt fett
4. Njut gott och lyxigt på helgen
5. Börja lämplig träning


Igår lämnade jag tillbaka böckerna och lånade en kriminalroman, Hypnotisören av Kepler. Ser fram emot en spännande läsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0